+31 (0) 76 561 69 54

Effectieve communicatie

Communicatie is van altijd en iedereen. Alles communiceer je en je kunt niet niet communiceren. Hoe kom je over als persoon of als bedrijf? En wil je ook zo overkomen? De impact van je presentatie is meer dan de inhoud van je woorden. Bewustwording van je communicatiestijl zorgt voor een effectievere persoonlijke communicatie. In onze uitdagende en interactieve trainingen leer je hoe je communicatie in verschillende situaties maximaal kunt inzetten voor een beter resultaat.

De training is opgebouwd in fasen, die als bouwstenen logisch op elkaar volgen en stapsgewijs toewerken naar een zichtbaar resultaat.

Fase 1: Conceptprogramma
Fase 2: Oefenprogramma
Fase 3: Verdiepingsprogramma

Conceptprogramma

Tweedaagse variant:

Dag 1

Communicatie A

Communicatie B

Non-verbaliteit

De eerste indruk

Dag 2

Taalgebruik

Communicatiestijlen en typologieën

Communicatievaardigheden

Gesprekstechnieken

Uiteraard zijn naar gelang de wensen en doelen van de klant allerlei varianten mogelijk.

Oefenprogramma

Dé beste communicatiestijl bestaat niet. Het gaat erom dat je medewerkers die stijl hanteren die past bij henzelf, je organisatie en jeklanten. Met deze oefenprogramma’s trainen je medewerkers de gewenste vaardigheden. Van kennis en inzicht naar vaardigheid en doen in de praktijk.

Oefenworkshops die gemiddeld een dagdeel duren:

  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Gesprekstechnieken
  • Lichaamstaal
  • Coachend communiceren
  • De eerste indruk
  • Feedback geven en ontvangen

Verdiepingsprogramma

Iedere praktijksituatie is anders en iedere medewerker heeft specifieke vaardigheden nodig. Met de onderstaande onderwerpen kun je het trainingstraject compleet aanpassen aan je bedrijfssituatie, je doelstellingen en je klanten.

Verdiepingsonderwerpen en duur:

1. Spreken en presenteren

2. Adviesvaardigheden

3. Effectief vergaderen

4. Communicatiestijlen en typologieën

5. Personal Branding

6. Klantgericht communiceren

7. De kracht van lichaamstaal

8. Resultaatgericht onderhandelen

9. Zakelijke omgangsvormen en etiquette

10. Interne communicatie en samenwerking

11. Klantgerichte telefoontechnieken

12. Succesvol zakelijk schrijven

13. Het schrijven van korte teksten

14. Alle valkuilen in de Nederlandse taal

←Ga terug naar Incompany Training

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

Van der Bijl Training/Irm van der Bijl - Theme by Themefyre

+31 (0) 76 561 69 54