+31 (0) 76 561 69 54

Succesvol verkopen

De moderne klant wil niet meer dat je hem iets verkoopt. Klanten zijn echte verkopers beu. Verkopers roepen irritatie op. De moderne klant wil serieus genomen worden, echt begrepen worden, gemeende aandacht voor zijn wensen en behoeften. Hij wil maatwerk en voordelen door bij jou te kopen. Hij is op zoek naar onderscheidend vermogen en werkelijke toegevoegde waarde. Verplaats je in de klant en stop met verkopen. Als je stopt met verkopen, verkoop je meer. Na deze training begrijp je waarom deze paradox echt werkt.

De training bestaat uit een basisprogramma voor beginnende verkopers en een programma voor ervaren verkopers. Beide trainingen zijn opgebouwd in fasen, die als bouwstenen logisch op elkaar volgen en stapsgewijs toewerken naar een zichtbaar resultaat.

Fase 1: Conceptprogramma
Fase 2: Oefenprogramma
Fase 3: Verdiepingsprogramma

Conceptprogramma

Vijfdaagse variant:

Dag 1

Koers bepalen

Klantgericht denken

Stop met verkopen

Gespreksopbouw

 

Dag 4

Afleidingen en bezwaren

Afsluiten van de order

Pers. communicatie

Praktijkoefening

Dag 2

Bedrijfsconcept

Opening van het gesprek

Motivatie van de klant

Praktijkoefening

 

Dag 5

Praktijkdag

Casuïstiek

Klantpresentatie

Persoonlijk verkoopplan

Dag 3

Behoefte-analyse

Oplossing presenteren

OV + TW = impact

Praktijkoefening

 

Driedaagse variant:

Dag 1

Koers bepalen

Klantgericht denken

Stop met verkopen

Gespreksopbouw

Dag 2

Gespreksopening

Motivatie van de klant

Behoefte-analyse

Oplossing presenteren

Dag 3

Afleidingen en bezwaren

Afsluiten van de order

Pers. communicatie

Case study

Uiteraard zijn naar gelang je wensen en doelen allerlei varianten mogelijk.

Oefenprogramma

De succesvolle verkoper levert maatwerk en verplaatst zich in de situatie van de klant.
Met deze oefenprogramma’s trainen je medewerkers de gewenste vaardigheden.
Van kennis en inzicht naar vaardigheid en doen in de praktijk.

Oefenworkshops die gemiddeld een dagdeel duren:

  • Gespreksopening
  • Motieven van de klant
  • Behoefteanalyse
  • Oplossing presenteren
  • Omgaan met afleidingen en bezwaren
  • Afsluiten van de order

Verdiepingsprogramma

Iedere praktijksituatie is anders en iedere verkoper heeft specifieke vaardigheden nodig.
Met de onderstaande onderwerpen kun je het trainingstraject compleet aanpassen aan je bedrijfssituatie, je doelstellingen en je klanten.

Verdiepingsonderwerpen en duur:

1. Acquisitie en netwerken

2. Personal Branding

3. Telefonisch verkopen

4. Zakelijk presenteren

5. De winnende offerte

6. Succesvol onderhandelen

7. Het verkopen van de prijs

8. Account management

9. Het verkopen van diensten

10. Verkopen op beurzen

11. Verkopen in de winkel

12. Communicatiestijlen en klanttypes

 

 

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

2 dagen

1 dag

1 dag

1 dag

1 dag

 

 

Van der Bijl Training/Irm van der Bijl - Theme by Themefyre

+31 (0) 76 561 69 54